Dela nyhet
Föräldramöte cup 8/4. Obs! Ny tid: 17:15 samt uppdaterad info
7 apr, 15:02 0 kommentarer
Färsk nytillkommen & uppdaterad info här nedan:
Föräldramötet på måndag 8/4 blir på Sportis, lilla hallen. Ny tid: 17:15, för att underlätta lite för dem som stressar från jobbet.
Kom förberedda så ni har läst igenom det som har skickats ut och som även finns utlagt på Svenska lag. Läs igenom de dokument som berör era arbetsteam och arbetsschema innan mötet.
Ni kan finna allt material som förberetts inför cupen under dokument här på Svenska lag. På föräldramötet kommer det delas ut 1 st "mapp" per arbetsstation med laminerad info & material som skall läggas ut på varje arbetsstation på cupen för att kunna användas av alla arbetsteam som lite stöd och om man behöver kontrollera arbetsschema, speltider eller liknande.
Om något arbetspass inte passar så måste ni själva byta det passet med någon annat barns föräldrar/anhöriga eller om ni byter internt mellan det egna barnets föräldrar/anhöriga. Vi har nu full bemanning på samtliga arbetspass men då är alla föräldrar upptagna på arbetsuppgifter och även några syskon med vänner som hoppat in utöver i kiosken.
Övernattning för barnen på Rosvalla:
Övernattningsaktiviteten är inställd då intresset inte var tillräckligt stort.
Vi har förnärvarande följande sponsrade produkter till Team 12 att kunna använda och sälja:
4 kartonger Coca Cola (LL´Amice, Linda A.)
3 kartonger Coca Cola Light (LL´Amice, Linda A.)
3 kartonger Fanta (LL´Amice, Linda A.)
X antal hamburgepapper (LL´Amice, Linda A.)
4-5 kartonger ytterligare läsk (Calle L.)
8 paket kaffe (Anna. A)
C:a 2-300 halvinbakade mini Vesuvios (Tony´s pizza)
5 st 8 kg/påsar briketter (NA Svensson, Andreas)
Ketchup & senap:
Vi har fått lov att använda ketchupen och senapen som finns kvar i kylskåpen i både A- & B-kiosken i stora hallen. Vi behöver samla in och inventera det för att beräkna om vi behöver köpa in mer och i så fall hur mycket.
En uppmaning till alla föräldrar är att fråga runt hos några företag om några kan vara villiga att sponsra oss med produkter som vi behöver för att sälja. T ex pappmuggar, servetter, grillkol, tändvätska, ketchup, senap, dressing, kryddor, korv, korvbröd, hamburgare, hamburgebröd, kaffe, mjölk, diverse godis, festis, läsk etc. etc.
Fråga t ex på er ordinarie matbutik om de har några varor där utgångsdatum snart passerar och som de kan tänka sig att skänka till vår kioskförsäljning på cupen.
Vi har förnärvarande följande sponsrade priser/vinster att dela ut till MVP, puckkastning/puckrace: & lotter:
MVP (Mest värdefulla spelare per lag):
6 st Dryckesdispensers (Green Deer)
Vinster till puckkastning/puckrace:
1 st presentkort valfri 2 dgrs camp (Tordön, Calle J)
1 st hockeyklubba (Robin)
1 st presentkort Intersport 1 000 (Autolack, Anna. A)
4 st hockeypriser från Intersport själva (Cissan & Anna. A)
Vinster lotteri:
2-3 st fotbollar (Svea Modules)
1 st muslidispens (Svea Modules)
1 st champagnehink (Svea Modules)
1 st ishink (Svea Modules)
3 st bilvårdhinkar Stefan F.)
1 st presentpåse "Ett steg för hälsan" (Victoria Pettersson, Cissan)
1 st presentkort på 30 min massage (Massage på landet, Catarina Kaufmann, Cissan)
1 st presentkort 500 på Intersport (Autolack, Anna. A)
1 st paket dam med diverse produkter (Anna. A)
1 st paket herr med diverse produkter (Anna. A)
1 st träningsdress Warrior (Anna. A)
En uppmaning till alla föräldrar är att även här fråga runt hos företag ni kanske handlar hos om de kan tänka sig att sponsra Team 12 med priser till vårt lotteri eller puckkastning.
Det kan vara vad som helst, stort som smått t ex, ett presentkort, frukt- eller matkorg, köksgeråd, brädspel, kläder, etc. etc. Kanske er ordinarie matbutik har några osålda påskägg de kan tänka sig att sponsra med som ett pris?
Ju fler priser vi har att erbjuda till våra lotterier & tävlingar desto enklare och fler lotter kan vi sälja och därmed även dra in mer till lagkassan.
Bakning till kiosken:
Som vanligt så tar vi tacksamt emot bakverk av olika slag att sälja i kiosken från er som är bakkunniga och tycker det är roligt att baka.
Inköp av förnödenheter och förbrukningsmaterial:
Kiosteamen, grillteamen och cupassistenten (kassören) kommer gemensamt göra en inköpslista som behöver handlas in till cupen.
(Förhoppningsvis hinner vi få in lite ytterligare sponsrade produkter som vi då slipper köpa in).
När inköpslistan är färdig så kommer diverse inköpsuppdrag fördelas ut till oss föräldrar så det inte enbart är kioskteamet och grillteamet som får dra lasset själva med att handla allt som behövs.
Material & inventarier som vi behöver låna av er föräldrar, Rosvalla eller leta reda på var de är på Rosvalla för att kunna genomföra cupen:
Rosvalla kan bistå med brandsläckare samt sladdvinda med 4 eluttag för att kunna ha vår tubkylar ståendes vid grillen. Vi måste hämta dem vid installation av grillvagenen.
Vi behöver låna 1-2 porslinstallrikar från vippen ner till kiosken för att lägga pizzorna på när de skall värmas i mikron. Det finns inga tallrikar i kiosken.
Glaskannorna till kaffebryggarna i vippen är hittade och tillbakaställda. De måste dock diskas ur innan de kan användas. (Efter cupen skall en av kannorna ställas tillbaka i B-kiosken i stora hallen).
Det finns 3 st kaffetermosar modell större i kiosken, det är vad som finns. De är enligt uppgift inte jättebra att hålla värmen men fyller man dem först med hett vatten från tekokaren innan man fyller på kaffe så håller de värmen bättre). Kanske att vi behöver någon/några som kan ta med sig extra pumptermosar då vi skall servera ledarkaffe i Vippen?
Det finns en fungerande pumptermos i B-kiosken i stora hallen som vi kan låna, om det räcker eller behövs?
Vi behöver någon/några som tar med hink och trasor till grillvagnen för att kunna hålla rent och snyggt.
Vi behöver någon/några som tar med diverse grillredskap, grillvantar, grillspadar, grilltänger, knivar, saxar och ev, fat och skålar till ev. sallad eller tomat.
Vi behöver någon/några som tar med sig 5-6 st tillbringare att blanda och servera måltidsdryck till maten i Vippen.
Ni som har uppdrag som kräver att ni gör anteckningar t ex båsteamen behöver ta med er pennor och anteckningsblock alternativt lösa papper.
Låna eller köpa in:
Vi behöver tejp, både vanlig genomskinlig och lite kraftigare för att kunna tejpa på fast på ojämna väggar. Vi skall kunna tejpa fast laminerade QR koder Swish, laminerade lagemblem till omklädningsrum, laminerad diverse information om tex puckkastning, lotteri, skyltar att det säljs hamburgare utanför entrén, pizza skyltar, laglogos etc. etc.
Det kommer sättas upp diverse material vid grillvagnen vid/runt kiosken på glasdörrarna i alla riktningar från receptionen, omklädningsdörrar mfl platser.
Nytt lagkonto och Swishnummer på cupen:
För att vi skall få stå utanför entrén och få sälja hamburgare så får vi inte göra det om pengarna går in på ett konto knutet till en privatperson.
Av bl a denna anledning så har vi fått ett eget lagkonto för Team 12 som är knutet till föreningen men som vi hanterar själva.
Oavsett vad man har för synpunkter på att ha ett lagkonto under föreningen så kommer vi att ha det och åtminstone använda det nu under cupen så att vi kan kränga hamburgare utanför entrén.
Vårt nya swishnummer är: 123-572 09 33
Det finns även med som QR kod under dokument.
Arbetsscheman, spelscheman, info till resp. arbetsteam, info till lag, laglogos, material för försäljning:
Till alla arbetsteam eller ansvariga finns det redan färdigutskrivet och färdiglaminerat info, scheman, logos etc.
Detta kommer att delas ut på föräldramötet så att det på cupen kan läggas i sekretariatet, omklädningsrummen, kiosken, grillen, vippen & domarrummet för att kunna användas av alla arbetsteam på resp. arbetsstationer. Domaransvarig, lagvärd & lagassistent kommer få sina egna exemplar att använda.
Alla dokument och det mesta av infon finns att finna på Svenska lag, team 12 och under dokument.
Åter en gång, till föräldramötet, kom gärna väl förberedd, så att ni har läst igenom den information som finns om cupen och framförallt det som gäller era egna arbetsteam & arbetsscheman. Då går det både snabbare och enklare för alla att komma framåt på föräldramötet.
Väl mött på föräldramötet!
Kommentarer